Retcute og virkeligheden – et indlæg, som blev bortcensureret…

“Hold kæft, hvor er det dårligt”, sagde  husbestyrerinden højt, inde fra kammeret, i et tonefald jeg kender alt for godt.

Det betyder, at det er en af de dage, hvor man skal være varsom  med sit sprogbrug og hurtigt gennemtænke, om der er noget man har glemt. At  slå brættet op eller om det kunne være hendes fødselsdag, f.eks.

“Was ist los?”, svarede jeg lavmælt inde fra  dagligstuen, alt imens jeg med en pacifistisk mine – for at forebygge 3. verdenskrigs udbrud – simulerede en stor interesse for en gammel artikel om “Oceaneriet” i  Hirtshals fra 2. sektion i Politiken.

“Der er en kvinde her på TV2 bloggen, ‘ikke osse’, som  påstår, at Auken på miljø-konferencen i Kyoto skulle have forpligtiget  Danmark til en CO2 reduktion på 21 %, hvor andre lande sagde 8 %. Det ved jeg ikke  passer, for min onkel var ansat i ministeriet dengang og vi havde en tysk kollega  på besøg……., lød det inde fra den lille stue. Og  når husbestyrerinden, en importeret Venstre-kvinde fra den jyske muld, tager en socialdemokrat i  forsvar, så må det være rigtig slemt.

“Små hjerner, små fornøjelser. Du ved vel at  blog-landet ikke stiller reelle krav til lødigheden af det skrevne ord og ikke, som  journalister, har en etisk kodeks. På dagblade har de en ombudsmandsordning,  fordi man føler sig forpligtiget til at publicere en berigtigelse i dag af det sludder  de skrev i forgårs”, svarede jeg. For ikke at virke helt uengageret,  spurgte jeg: “Hvad ‘nick’ har bloggeren?”.

Retcute,  svarede fruen, hvis toneleje gudskelov var faldet en halv oktav.

“Nå, hende stik-i-rend kvinden fra DF”, sagde jeg  opløftet, “det er du sgu ikke den første til at konstatere”, alt  imens jeg med tilfredshed observerede, at også jyder er i besiddelse af kritisk  sans. Og fortsatte: “Det ville ikke tage mig en time at finde 10 lodrette  usandheder Retcute bare  indenfor ét år har publiceret på nettet”.

“Nå, du genkender navnet? 10 styks? Kan du det?”  lød det fra fruen, som nu havde forladt pc’en, skiftet græsgange og lå  henslængt i sofaen. “Selvom du kan, skal du ikke regne med at effekten er langvarig.  Fortæller man sandheden, siger folk ‘det er da løgn’ og fortæller man en  løgn, siger folk ‘er det sandt?” kom det lakonisk fra husbestyrerinden.  

Jeg lod som om jeg overhørte den sidste  sætning (endskønt jeg havde observeret, at Retcutes 5-6 forudfattede klakører var en bekræftelse på fruens tese) og replicerede i stedet: “Ikke blot kan jeg finde 10 usandheder på under en time. Jeg kan finde dem inden for samme tema, for hun  er en patologisk DF-løgnhals og hendes yndlingsaversion og hovedkompleks er derfor Socialdemokraterne. Googler jeg på hendes ‘nick’ og 3-4  partirelaterede ord, så vil det vælte ud med indlæg, hun har produceret eller  kommenteret og (kreativt-humoristisk betegnet af en anden blogger) som er aldeles faktaresistente”.

Nu var husbestyrerinden helt opstemt. “Jeg  går i køkkenet og henter stopuret, du har en time. Go for it”.

1. RETCUTE HOS = FRANKRAS 2009-07-16 15:34

“Det minder en del om Ritt  Bjerregårds (skolereform) “Hvad alle  ikke kan lære skal ingen lære“  (retcute)

[Der er det lille detaljeproblem ved påstanden, at fru Bjerregaard aldrig har udtalt ovenstående, men er en fordrejning af en udtalelse, som stammer fra U 90 uddannelsesplanen fra 70'erne.

Hvad hun derimod sagde, var, at "alle skal have de samme  uddannelsestilbud og alle skal sættes i stand til at benytte disse tilbud", hvormed der  i særdeleshed sigtedes til kvindelige skolesøgende, der skulle frigøres fra  forældres forældede syn på kønsroller].

Dokumentation:

Niels Krause-Kjær i Berlingske 2009-03-23

“Citatet ” ‘hvad ikke alle kan lære skal ingen lære’ er en vandrehistorie, som er umulig at slå ihjel. Citatet er det rene vrøvl og  selvfølgelig har Ritt B. ikke sagt det. Hun har flere gange forsøgt at afvise det, men  har vist opgivet”.

Bodil Jessen i Berlingske 2005-11-11

“Den (U 90) var tilmed kraftigt inspireret af den tidligere undervisningsminister Tove Nielsen (V)  og fik bred opbakning. Bag den stod også partiet Venstre, der ….”.

http://www.berlingske.dk/article/20051111/danmark/111110664/&templateprint

Der refereres til dette indlæg:

http://blog.tv2.dk/frankras/entry326270.html?ss

2..   RETCUTE PÅ  EGEN BLOG 2009-02-14 13:54

“En gange mere at vise Ritt Bjerregård, der i sin ungdom underviste på røde indoktrineringshøjskoler i DDR, siden ikke kunne huske om….” (retcute)

[Det er kropumuligt at finde bare antydningen af dokumentation for,  at Ritt Bjerregaard "skulle have undervist på røde indoktrineringshøjskoler i DDR". Ej heller i en fjern fortid. Ingen kender noget til denne sidebeskæftigelse hos den snart tidligere borgmester, hverken i partiet eller på nettet. Det nærmeste man kommer ovenstående er en påstand, plantet i Snaphanen,  kaldet "De moralske forrædere", hvor det påstås, at en hr. Bjørn Erichsen skulle have undervist i marxistiske kurser i DDR og hvor fru Bjerregaard tilfældigvis er omtalt i samme artikel i en helt anden sammenhæng.

Men hvem, der arbejder kildekritisk, tager Snaphanen alvorligt og Ritt hedder fremdeles Ritt og ikke Bjørn og Bjørn er ikke socialdemokrat. Påstanden fra Retcute er derfor grebet ud af den blå luft og er en nederdrægtig løgn].

Dokumentation:

Ja, den er svær. For hvordan kan man dokumentere en begivenhed, der aldrig har fundet sted. Det nærmeste er denne:

http://74.125.77.132/search?qcache:OXRDtydUqPMJ:snaphanen.dk/2007/11/26/dont-call-them-muslim-riots-or-youll-really-get-the-thoughtpolice-after-you/+ritt+ddr&cd28&hlda&ctclnk&gldk

Der refereres til følgende indlæg:

http://blog.tv2.dk/retcute/entry299006.html?ss

3.    RETCUTE HOS  NITAKRIST 2009-05-12

” Da Hækkerup, som sædvanlig var stangstiv og forærede Norge Olien”. (retcute)

[Myten om at Per Hækkerup skulle have foræret Nordsøolien ved forhandlingerne i 1963 er sejlivet og blev lanceret af historikeren Tage Kaarsted i 1992. Problemet for Kaarsted var, at danske og norske arkiver ikke var åbne og derfor var hans påstande mere baseret på rygter og forlydender. Det kan ikke benægtes at Hækkerup var 'tørstig'. Det kan derimod resten af historien, for nu har både danske og norske arkiver været tilgængelige i årevis og af dem fremgår det, at Hækkerup i Oslo forhandlede indenfor det mandat som regeringen, Venstre og Konservative havde sendt ham i byen med. Der var heller ikke nogen i Folketinget, da han kom hjem, der kritiserede ham for resultatet i Oslo. Og jeg har da hørt, at Danmark i dag udvinder olie fra Nordsøen.

Den historiske sandhed har nu været kendt i årevis, men det forhindrer ikke Retcute til med  jævne mellemrum at plante løgnen igen].

Dokumentation:

http://www.geus.dk/geuspage-dk.htm?http://…

http://www.historie-nu.dk/hakkerup.pdf

http://danmarkshistorien.dk/undervisning-m…

Der refereres til dette indlæg:

http://blog.tv2.dk/nitakrist/entry316032.html

4.  RETCUTE PÅ EGEN BLOG 2009-07-28

[Her er der jackpot. Eller i hvert fald en ægte Kindersnitte. Hele 3-4 "retcute-digte" i samme indlæg, som handler om krisen i SAS, hvor synderen skulle være en mand ved navn Nicolas Fischer og hvor 1 ½ af hendes løgne forsøges tildækket med 2 ½ nye]

” Fischer der er kernemedlem i Enhedslisten har kynisk smadret SAS og vil nu lege virksomhedsleder” (retcute).

[Hr. Fischer er ikke og har aldrig været medlem af Enhedslisten - en præmis, hele indlæggets galde er baseret på. Derimod har han, som repræsentant for HK-Luftfart, deltaget som gæst i et fagligt møde hos Enhedslisten, hvilket - en passant - tydeligt fremgår af den artikel, hvori hun selv har fundet billedet til hendes indlæg. Bemærk det manipulerende kneb: Billedet (gen)bruges, men indholdet i artiklen udelades. Denne uvederhæftighed forsøges affærdiget med en vedholdende påstand gennem kommentarsporet om "at han er medlem af Enhedslisten og har været det i 4 år, som jeg har skrevet, og jeg kan dokumentere det...". Dokumentationen udebliver dog. Der rykkes endnu engang for bevisførelsen. Så kommer det der skal udgøre et bevis og det er ret okkult. Det skulle være noget hun havde fundet "på Intranet på Uni", som ingen må se.

Mon ikke det havde været muligt at finde den oplysning på nettet, hvis den var sand?  Ved at google, opdager man det modsatte af hvad damen påstår. Her, f.eks., hvoraf det fremgår at N. Fischer var og er medlem af Socialdemokratiet. I dag, i går og for 4 år siden]

http://www.euforfatningnej.dk/index.aspx?F_ID103

5. SAMME INDLÆG SOM OVENSTÅENDE

“SAS har stadig ikke mindre end 39 overenskomster med lige så mange fagforbund og de har gennem de sidste mange årtier været styret af Nicolas Fischer fra Enhedslisten” (retcute).

[SAS har ganske rigtigt 39 forskellige overenskomster, men det er for ALLE lande i SAS-konsortiet. Et af dem er luftfartsfunktionærerne, hvis repræsentant er hr. N. Fischer. Og PROSA, 3F, Rør og metal, kabinepersonale, piloter og de 33 andre forbund vil nok mene, at hr. Fischer ikke styrer dem. Heller ikke i Sverige og Norge. Hvis hr. Fischer virkelig er styrmand for 39 forbund dækkende 3 lande, burde han kræve lønforhøjelse.

Og han er stadig ikke er medlem af Enhedslisten.]

Dokumentation:

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/133387:Erhverv–SAS-ledelse-aabner-for-nye-forhandlinger

6. SAMME INDLÆG SOM OVENSTÅENDE

” ..for det viser sig at Fischer har tætte kontakter på DR og på Information som har dyrket SAS i alle årene på en måde som ihvertfald ikke er til selskabets fordel” (retcute).

[Her skrives Danmarkshistorie. En tv- og radiostation og et lille dagblad i St. Kongensgade styrer SAS. Skal vi ikke blot lade den blive stående ukommenteret? Det fortjener den].

Der refereres til dette indlæg:

http://blog.tv2.dk/retcute/entry328176.html#comment2113189

7. RETCUTE PÅ EGEN BLOG 2009-08-04 i en decideret ondskabsfuld nekrolog over Svend Auken

“Han gik enegang til KYOTO og forpligtede danmark til 21% hvor alle andre sagde 8%.”

[For det første lovede Svend Auken ikke i Kyoto en reduktion af drivhusgasser i Danmark inden 2012 på 21 %, men på 17 %. De sidste 4 % var generel reduktion i hele EU fra den europæiske bilindustri, skabt gennem mere energiøkonomiske motorer. Er der nogen der kender til en bilindustri i Danmark?

For det andet sagde alle andre lande ikke, at de blot ville reducere med 8 %. Tyskland havde akkurat den samme målsætning som Danmark på 17 %, England på 12,5 % etc.  De 8 % kan kun fremkomme som et gennemsnitstal, hvis man sætter de lande i EU som ikke underskrev Kyoto-aftalen til 0 % (som f.eks. Frankrig med en stor sværindustri). Selvfølgelig er forpligtigelsen til den procentuelle reduktion af CO2-gasser afhængig af erhvervsstrukturen i de enkelte lande. Men hvem tror på, at lande som ikke har underskrevet aftalen, slet ikke vil foretage sig noget som helst?

For det tredje, er det ikke gået op for damen, at det "at være fremme i skoene" på energiområdet, giver på sigt større konkurrencekraft og mindre afhængighed af de lande og kulturer, hun ellers plejer at skrive hadeindlæg om].

Dokumentation:

http://ing.dk/artikel/28785-fuld-fart-paa-klimastrategi

http://www.climateminds.dk/ressourcerum/klimapolitik/kyoto-protokollens-indvirkning-paa-industrien/

Der refereres til dette indlæg:

http://blog.tv2.dk/retcute/entry328176.html#comment2113189

8. RETCUTE PÅ DANIEL NYBOES BLOG 2008-11-16 om (manglende) energipolitik under  Fogh

“…nej det har Svend Auken (opfundet grønne afgifter), han lavede 1 ny grøn afgift hver uge i 8 år”. (retcute)

[Nu afdøde Lange-Svend må have været en mand med mere magt end nogen kejser eller diktator, hvis ovenstående postulat var sandt. "1 ny afgift hver uge i 8 år". Virkeligheden er da også en helt anden. Auken sad som miljøminister i knap 9 år og det er ikke muligt på nettet at finde et tal for nye eller omlagte miljø- og energiafgifter, som overstiger 250. Prøv selv at regne det ud. Dertil kan det tilføjes, at energiministeren i Nyrup-regeringen de første par år hed Jann Sjursen (Kristeligt Folkeparti) - ikke Svend Auken - og at de fleste afgifter havde et bredt tværpolitisk flertal bag sig. Så bare rolig, Auken var hverken kejser eller diktator.

Er tallet 250 så overhovedet højt? Tjaaa....Forgængeren i embedet var den i øvrigt fortrinlige Christian Christensen (KrF), som vel må være den der har opfundet 'grønne afgifter'. Han sad på posten i 7 år.  Og i hans tid i Schlüter-regeringen blev der indført 175 miljø- og energiafgifter.

" Undersøgelsen viser - måske lidt overraskende - at generelt var den statslige indsats på de fleste centrale hovedområder i perioden "før Auken" på niveau med "under Auken", og at niveauet "efter Auken" ligger væsentligt under det niveau, der var "før Auken". CASA-analyse

Dokumentation:

http://www.casa-analyse.dk/files/pdf/Miljoeindsatsen_-_foer_under_og_efter_Auken.pdf

9. FRA SAMME BLOG SOM OVENSTÅENDE

"Siden Svend Auken satte gang i "vindmølleeventyret" omkring 1980 , er kWhpris steget fra 0,42 kr. i 1979 til 1,79 kr. i 2007. Det er en stigning på 326 %, - ja, rigtigt trehundredetotiseks procent" (retcute).

[Nu udgjorde vedvarende energi 0 % i 1980 og 20 % i 2007, så 80 = % af prisen har intet at gøre med "vindmøller".

Dertil kan det tilføjes, at i 2/3 af perioden har der siddet en borgerlig regering, så var man utilfreds med den adfærdsregulerende lovgivning, har der været masser af tid til omlægning. Det har man så valgt ikke at gøre. Hvorfor?

Slutteligt skal det anføres at en stigning på 326 % over 28 år slet ikke er så stor. I samme tidsrum er indkomster steget med mindst 480 %! *]

* Har ikke kunnet finde landsdækkende tal for 1980, men derimod for Storkøbenhavn. Så jeg er venlig, når jeg kun skriver 480 %!

Dokumentation:

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article1546132.ece

http://www.sum.dk/publikationer/ekspertudv/inde0021.htm

[Retcutes kommentarer hos Nyboe er i øvrigt klassisk 'spam' fra hendes hånd. Når DF's manglende evne til at bidrage med noget konstruktivt udstilles, vælger hun - uden undtagelse - at spamme indlægget til med vilkårlig, fortidsfikseret copy/paste om alt andet end det indlægget handler om. Måske i det lønlige håb, at andre besøgene på siden fortrækker gispende, så DF's fantasiløse politik på endnu et område, ikke udstilles for tydeligt på nettet?]

Der refereres til dette indlæg:

http://blog.tv2.dk/danielnyboe.dk/entry279206.html

10. RETCUTE PÅ EGEN BLOG OM ‘POLITISERENDE STATSREVISORER 2009-06-19

“Lykketoft, der for et lille år siden, blev gift med Mette Holm på Grønland, lod Hjemmestyret betale for bryllup og efterfølgende bryllupsreception” (retcute).

[Man kan undre sig over hvad den bemærkning skal til for, i et indlæg som skulle handle om noget helt andet. Navnlig da påstanden ingen gang har på denne jord. Årsagen kan være følgende: Affødt at en lind strøm af skandaler over nuværende og tidligere ministres letsindige omgang med betroede midler i V+K+ DF regeringen - fra jagt- og golfture i frynseklassen til et milliard beløb i subsidier til privathospitaler - må Retcute jo gå på jagt hos oppositionen, for at se om hun ikke kan finde noget smuds her. Lykketoft skulle, nygift på øen, have ladet grønlænderne betale for hans bryllup. Mon dog?

Enhver der har bare et periferisk kendskab til netop Lykketoft, vil vide, at han er en mand som hverken rutter med egne eller andres midler. Så hvad er sandheden?

Lykketoft betalte selvfølgelig af egen lomme udgifter til flybilletter, hotel, bryllup, bryllupsmiddag med gæster. Uden for agendaen havde Jonathan Motzfeldt arrangeret en kaffemix i bygden. Hvordan den bliver posteret og hvem den bliver betalt af, er vel ikke et anliggende for Lykketoft. Det er ikke en ‘vare’ han har bestilt. Havde en person i “De små haver” på Frederiksberg bestilt våde varer på min regning, havde jeg nok opsøgt vedkommende.

Dementi af skrønen har været tilgængelig længe. Generer det løgnhalsen Retcute?

Dokumentation:

http://news.dk/Indland/Indland/1351807/G roenland_betalte_for_kaffemik_ved_Lykketofts_bryllup.htm

http://www.lykketoft.dk/?qbryllup-i-gronland

Der refereres til dette indlæg

http://blog.tv2.dk/retcute/entry322060.html?ss

:—–

Dette blogindlæg blev langt og jeg klarede det ikke på den lovede time. Det tog halvanden.

Men den kan have langvarig værdi. Dels kan man altid linke til indlægget, når Retcute igen og igen har problemer med at overholde almindelig anstændighed, dels kan den, observeret af mig eller en hvilken som helst anden blogger, ajourføres ved nye, vilde og propagandistiske indlæg fra ‘damen’.

“Straffen for løgneren består ikke i, at man ikke tror ham eller hende, men deri, at han eller hun selv ikke kan tro på nogen”. George Bernard Shaw

Billede: Kagoshima//Prime Garbage/The red-haired Pinocchio/Gotham art/2005

Tags: , , , ,

2 kommentarer til “Retcute og virkeligheden – et indlæg, som blev bortcensureret…”

  1. bessermachen siger:

    228 kommentarer
    Skriv kommentar
    1. kurfyrsten = 05-08-2009 22:19Rapportér/anmeld
    Men hendes profilbillede er meget nuttet…. *GG*

    2. kurfyrsten = 05-08-2009 22:22Rapportér/anmeld
    Spøg til side, jeg er nu kommet igennem teksten, det tog =oget = tid…. Det ser ud til du har ret i ALLE påstandene, eller skulle jeg sige argumenterne,
    Måske forivrer den unge dame sig ind imellem. – = =unden løber over på hende, men mon ikke hun bliver voksen ad åre?

    3. liquet 05-08-2009 = 22:26Rapportér/anmeld
    Uha da da, er der blevet trådt på den =elvhøjtidelige = kulturradikale ligtårn.
    Retcute = kommer med mange indlæg og = kommenterer =ige så mange, til tider smøres der måske lidt tykt på men = det =remmer forståelsen i de bredere kredse, men selvfølgelig under dit = niveau.
    Du var =el også en af dem der bukkede dybest i støvet for de islamiske = skrighalse under =uhammed konflikten, i kulturelitens knæfald for imamernes = forsøg =å at knægte ytringsfriheden.

    Selvhøjtidelig revser du retcute men du = =år hende jo ikke til sokkeholderene.

    4. plt84 05-08-2009 22:27Rapportér/anmeld
    # 1+2.

    Ja, den blev lang og jeg holdt = =kke hvad jeg lovede damen i huset – det tog ca. 1 time mere. ;-)

    5. kurfyrsten = 05-08-2009 22:38Rapportér/anmeld
    #3. Hold kæft noget vrøvl at skrive……

    #4. Ja, =et = ville jeg også gætte på med alle de links. :o )

    6. sild-58 = 05-08-2009 22:40Rapportér/anmeld
    Tak- ja og i al det her = har du slet ikke været omkring muslimer, som er et af hendes = =ndlingsemner – der får den heller ikke for lidt. Dvs jeg er nu holdt op med at =æse = hendes indlæg – der er simpelthen mennesker jeg ikke gider bruge tid =å. Så = hellere debattere med nogle, der er lidt mere nuancerede….

    7. liquet 05-08-2009 = 22:42Rapportér/anmeld
    #5 Hvad mener du kurfyrsten, har jeg skrevet noget vrøvl? = =åske, men hvad har du i dine indtil nu tre kommentarer bidraget med???

    8. nkristensen = 05-08-2009 22:44Rapportér/anmeld
    Et omfattende indlæg som det tager lidt tid at komme igennem, = =r startet.. ‘smiler’

    9. liquet 05-08-2009 = 22:44Rapportér/anmeld
    #6 ja og = =om ikke vil/tør se hvad der sker omkring dem.

    10. plt84 05-08-2009 22:45Rapportér/anmeld
    # 6.

    Tak for kommentaren. Jeg bestemte mig for at gøre = =pgaven lidt sværere for mig selv, ved kun at skrive om RC og hendes = =øgne om Socialdemokratiet.

    Men du har ret. Hendes had til muslimer er = =gså kolossalt. Der er jo mennesker, der bliver så bange for ‘det nye’ = =t de tilsidst bliver bange for deres egen skygge.

    11. jjbaunspieler =SPAN>05-08-2009 22:47Rapportér/anmeld
    #9
    Man behøver ikke at lyve for at få sin pointe =gennem. = Det har den fuldstændig modsatte effekt.

    12. kurfyrsten = 05-08-2009 22:48Rapportér/anmeld
    #7. Jeg skal ikke bidrage med en skid!!! – Jeg har læst = =lt84´s indlæg, og erklæret = =ig enig. Hvad vil du have jeg skal tilføje? Det hele er jo skrevet!
    Jeg har = =ntet mod Retcute…. = =NTET. – Men jeg foretrækker trods alt, som plt84, at man kan dokumentere sine = = påstande.

    13. liquet 05-08-2009 = 22:51Rapportér/anmeld
    #10 Så er det lige før kvalmegrænsen nås, =efiner lige = hvad du mener med “det nye”

    14. snowtiger = 05-08-2009 22:54Rapportér/anmeld
    #3 Nu kunne det jo også være, at der er nogen, som ikke = =C3�nsker ordsproget “med løgn skal løgn fordrives” nedkaldt over hverken = land =ller blogunivers. Apropos kan man jo læse gårsdagens kulturinterview = med Pia =jærsgaard i Politiken. Ligheden mellem Retcutes sludder og Pia = =jærsgaards sludder er intet mindre end slående!

    Pia Kjærsgaard mener, at =un = kan blive en god kulturminister. Her blev bl.a. løgnehistorierne om “de =øde = legesvende på DR” gentaget for Gud ved hvilken gang – på trods af, at = =edieundersøgelser viser det, at DR er mere borgerlige i deres nyhedsdækning end = =elveste TV2… http://www.information.dk/1= 3816=

    Guderne må vide, hvilke megalomane tanker Retcute har om = =gne evner…

    15. snowtiger = 05-08-2009 22:56Rapportér/anmeld
    Legesvende = lejesvende (staveplade købes).

    16. plt84 05-08-2009 22:59Rapportér/anmeld
    # 7-9-13

    Du er velkommen til at kommentere, men hold dig = =il emnet. Hvis du ønsker at debattere muslimer, så skriv et =ndlæg hos = dig selv.

    17. pagt1837 = 05-08-2009 23:04Rapportér/anmeld
    Jeg skal ikke være den, der tilbageviser dine “rettelser” til = =etcutes udsagn, men til forsvar for retcute vil jeg = =ige, at hun ikke er bange for at tage bladet fra munden, når emner som = =llers er politisk ukorrekte på bloggen bliver behandlet.

    Om hun er = =F’er eller ej, vil jeg lade hende selv svare på, men for mig lyder det som = =m, at du dæmonisere det at have holdninger som er sammenfaldne med DF. Det = =r i sig selv meget lidt debatvenligt, da du hermed udelukker videre debat, for = =n nedværdigende stempling af en person, er det samme som at sige at = =ersonens holdninger er irrelevante.

    Mht. forskellen på = =ournalistiske indlæg og = =logindlæg, så ser jeg den store forskel som værende den, at blogindlæg ofte er =dtryk = for folks holdninger og = =eninger, som alle er farvede af diverse observanser og er oftest = =krevet af lægfolk, mens et journalistisk indlæg er resultatet af et =tykke = arbejde, hvor det faktuelle journalistiske indhold skal være så korrekt = =bjektivt som muligt, ud fra det muliges kunst.

    Så det kan da godt = =ære, at cutie er løs på tråden i forhold til visse faktuelle sager, men =et er = hun så sandelig ikke alene om, omend andre benytter sig af andre teknikker. Blandt dem = =er kommenterer på hendes indlæg, ser man ofte folk som helt =nkelt = undgår at kommenterer facts, hvis disse ikke passer ind i deres politiske = =orrekthed. Et godt klassisk eksempel er den tilbagevendende islam-debat, som ofte = =ndledes med facts, der er hentet fra koranen (oftest på engelsk), som = =.eks. dette:
    http://islamreview.com/articles/jihadholywarversesinthekoran.sht= ml=BR>Reaktionen på dette er oftest, at man undlade at svare på kritikken og stempler = =loggeren som værende nacist, DF’er og/eller = =acist.
    Det kan godt være, at man synes at emnet ikke er til debat, men =å = må man overlade det til andre at debattere!

    Men godt jagt på cutie, selv =m = jeg håber, at det bliver skønne spildte kræfter. Brug dem i stedet =å at = forholde dig til emnerne der debatteres, især hvis du er uenig med hende.

    18. peterlykke1979 =SPAN>05-08-2009 23:04Rapportér/anmeld
    Tak for det her.
    Det var sgu sjov læsning, men = =elvfølgelig ikke overraskende for os, der har fulgt med på denne blog ind i = =ellem.

    Jeg tror dog man skal tage Retcute med et = =ran salt. Angiveligt bruger hun internettet til at lege med falske byer og falske samfundsforhold.
    Byerne hygger hun sig med andetsteds og de falske samfundsforhold lister hun så på sin TV2 blog.

    Skulle =et = stå til troende, at hun stadig var indskrevet (bemærk, at fruentimmeret =r = på offentlig støtte) på Statskundskab på Århus =niversitet, = så må hun nødvendigvis have nogle andre holdninger i virkeligheden.

    Ingen = kan bestå så meget som 1. årsprøve på =tatskundskab med det forhold til = sandheden, som Retcute har herinde og ja hun kan vel næppe = være bestået studentereksamen, når =un ikke engang ved, hvad en devaluering = er.

    Må jeg godt udnævne ordet =faktaresistent” til årets nye ord og =å jeg = godt lige have mig frabedt, at jyder anses for at være =kritiske.

    Godt nok = er jeg importeret her til, men jeg er godkendt som jyde og jeg vil = =ltså holde den kritiske fane højt hævet ;o)

    19. peterlykke1979 =SPAN>05-08-2009 23:06Rapportér/anmeld
    #14

    Ja og på = trods af, at det er DF som har fået lov at besætte en del af = = bestyrelsesposterne.

    20. snowtiger = 05-08-2009 23:09Rapportér/anmeld
    #17 »Om hun er DF’er eller ej, vil jeg lade hende selv svare = =å, men for mig lyder det som om, at du dæmonisere det at have holdninger som = =r sammenfaldne med DF.«

    Nu ved jeg ikke, om du forstår = = overhovedet – hvad dæmonisering betyder… Her vil jeg blot indskyde, at der = =kke er tale om dæmonisering, men om oplysning og korrektion af = =irekte løgnehistorier og = politisk spin.

    Hvis der var tale om dæmonisering, så =ille den = eksempelvis antage en form af udokumenterede påstande om, at en =nden person = sover med svin og dyrker sex med = hunde (ET EKSEMPEL!). Her står der intet =æmoniserende… Der er nemlig = INTET dæmoniserende i at kalde en løgner for en =øgner, hvis denne = vitterligt lyver i så stort et omfang, så det i andre kredse =ille beskrives som = mytomani.

    21. pagt1837 = 05-08-2009 23:09Rapportér/anmeld
    #16: Undskyld, men det var lidt svært at undgå muslimer, = =år nu emnet er retcute! = =å det må du leve med!

    22. plt84 05-08-2009 23:11Rapportér/anmeld
    # 21. Helt OK. Det er kun hvis bloggere forsøger at køre = =råden af sporet -;)

    23. pagt1837 = 05-08-2009 23:12Rapportér/anmeld
    #20: Jo, hvis påstanden er, at retcute er = =patologisk DF-løgnhals”, så er det netop at stemple hende, ud fra = =æmoniseringen af DF.

    24. peterlykke1979 =SPAN>05-08-2009 23:12Rapportér/anmeld
    #17

    Nu har jeg altså fulgt hendes blog fra før =en = tid hun begyndte med disse indlæg.

    Lad mig lige med det samme slå =ast, at = det der med at være forfulgt og blive = kaldt for racist hver gang hun åbner munden om muslimer, er =o en lige så = stor usandhed som så meget andet hun skriver.

    Jeg =ror det er udtryk for = at hun gerne vil være martyr, men fakta er bare, at – på =rods af hendes = angreb – så er det meget få kommentarer undervejs i de to =C3�r jeg har fulgt = med, hvor ordet racist er blevet nævnt om Cille.

    Og ja hun kan = =age bladet fra munden. Men det bliver bare lidt useriøst, når hun =ylder = bloggen med løgn.
    Hun ved jo udemærket godt, at det ikke er sandt, =et, = som hun skriver, men hun er ligeglad.
    Hun er ligeglad med sandheden, for = =en passer ikke ind i hendes virkelighed.

    Et eksempel:

    Retcute = =ostulerer, at på Nørrebro vælter indvandrene pigerne af cyklerne og pisser =å = dem!

    Jeg blander mig så eftersom jeg har boet derovre i en = =el år og aldrig har = =et nogen blive væltet af cyklen.
    Det viser sig så, at Retcutes = =onklusion bygger på et enkeltstående tilfælde for syv år siden, hvor hun =ist nok = var på besøg derovre.

    Er det rimelig på den baggrund at skrive et = =ndlæg om at alle indvandrere vælter danske piger af cyklen og tisser =å = dem?

    Nej vel

    25. snowtiger = 05-08-2009 23:14Rapportér/anmeld
    #23 Eftersom benævnte kvindemenneske ikke lægger skjul =å = at være DF’er, så kan jeg ikke se nogen dæmonisering i det… Det ville =eller = ikke være dæmoniserende at kalde Pia Kjærsgaard for en løgner fra =F = efter hendes udtalelser om DR i det interview i Politiken igår.

    26. snowtiger = 05-08-2009 23:16Rapportér/anmeld
    #24 »Retcute = postulerer, at på Nørrebro vælter indvandrene pigerne =f cyklerne og pisser =å = dem!«

    Kære Pagt1837 – observér her en =askeægte = dæmonisering.

    27. plt84 05-08-2009 23:17Rapportér/anmeld
    # 18 Peter

    “må jeg godt lige have mig frabedt, at =yder = anses for at være ukritiske”

    Er du tosset? Husbestyrerinden har da = =algt mit selskab med intervaller, så kan hun jo ikke være ukritisk = =-)

    (Min far kom fra Frederikshavn og min mors = =amilie var fra Nakskov)

    28. liquet 05-08-2009 = 23:18Rapportér/anmeld
    #16
    Skriver gerne et indlæg hos mig selv, men nu skriver =u = jo at jeg er velkommen til at kommentere hvis jeg holder mig til emnet, det vil = =eg så gøre (mener nu ikke at det er mig der har fraveget = =mnet).
    Emnet er at omgå sandheden lemfældigt, du beder mig debatere muslimer hos mig =elv, = men er det ikke netop det der lige nu er blevet emnet for denne diskusion, for = =er er da ingen i hele verden der fordrejer sandheden som netop = =uslimer.
    Kender flere muslimer privat så spar mig for racisme pisken når jeg = =trer mig på denne facon er det mod de ekstremistiske muslimer.

    29. zeeto 05-08-2009 23:21Rapportér/anmeld
    Er også enig med Peter i at “faktaresistent” klinger godt = =-)

    Men så er det godt at dette indlæg er nyt og = =bredspektret’ og det får = =orhåbentlig bugt med en del af de mange løgne der ‘spredes’ rundt omkring. = =)

    30. pagt1837 = 05-08-2009 23:24Rapportér/anmeld
    #24: “Er det rimelig på den baggrund at skrive et indlæg =m = at alle indvandrere vælter danske piger af cyklen og tisser =å = dem?”
    I mine øjne, er det lige så legitimt, som når Danmark =remstår = som et homofobisk land i udenlandske medier, fordi der er et par åndsamøber, =er = ikke kan lade homofile afholde deres lege i fred.

    Der er sågar =åkaldte = kulturpersonligheder, der fra deres pensionist tilværelse i = =panien, fremturer at de ikke kan udholde den onde tone og den manglende = =espekt for fremmede i Danmark – Sikke en gang BS. Det er blot fordi de i = =eres glasklokke tror, at alle indvandrere kommer med krydderier og gode = =ensigter, men virkeligheden = =å gadeplan er en anden.

    Vi kommenterer jo ud fra det vi oplever, =ører = om og læser. = =eg kender selv flere tilfælde af racisme og = =ønsdiskriminering udført mod personlige bekendtskaber og det er bla. = =et jeg danner mine egne meninger omkring.

    31. plt84 05-08-2009 23:27Rapportér/anmeld
    # 29+24 Peter og Zeeto

    Ordet faktaresistent kom fra jjbaunspieler. Jeg lo og = =usbestyrerinden grinte. Hun har brugt det flere gange siden..

    32. plt84 05-08-2009 23:29Rapportér/anmeld
    # 30

    “I mine øjne, er det lige så legitimt, som =år = Danmark fremstår som et homofobisk land i udenlandske…

    Jeg er = =kke enig. Ingen af delene er legitime.

    33. kurfyrsten = 05-08-2009 23:33Rapportér/anmeld
    #31. Jeg slog ordet faktaresistent op på Google, der var 865 = =tks af dem. Hvorfor har jeg aldrig hørt det før…..?
    Det er = =orhåbentligt en nyere opfindelse.
    34. liquet 05-08-2009 = 23:35Rapportér/anmeld
    plt84 Du har selv bragt “det nye” på bane #10, hvad var det =u = mente med det???

    35. pagt1837 = 05-08-2009 23:38Rapportér/anmeld
    #26: Dertil er jeg ikke enig. Det er vel mere en generalisering ud = =ra et meget spinkelt observationsgrundlag!

    #32: Dertil vil jeg =å = sige, at hvad retcute = =ener som blogger, det kan godt legitimeres jf. #17, mens mediernes = =åndtering er mere kritisabel. Jeg gør jo det samme som retcure jf. #30, men så =r = vi blot uenige (igen).
    36. pagt1837 = 05-08-2009 23:39Rapportér/anmeld
    #33: Faktaresistent er vel når man ikke bliver syg af at = =andle i Fakta!

    37. kurfyrsten = 05-08-2009 23:41Rapportér/anmeld
    #36. LOOOOL :o )

    38. liquet 05-08-2009 = 23:42Rapportér/anmeld
    #36 Sådan, men det vil i denne forsamling ikke blive opfattet = =om humor, jo måske nok, men så som syg humor.

    39. nkristensen = 05-08-2009 23:44Rapportér/anmeld
    Omfattende læsning, men et grundigt værk.. ;-)

    Da =eg = kom til ‘peterlykke’s “det var sgu sjov læsning” i #18, kunne jeg kun = =ikke samtykkende. Jeg er absolut ikke ynder af brug af personfnidder og det synes jeg = = blogejeren kommer elegant og sobert forbi = = sin redegørelse af et udstukkent emne nemlig “en ‘udvalgt’ bloggers = =dfald mod et præcis defimeret politisk parti” – hvis ordvalget ikke var brugt = = andet sammenhæng af andre så ville jeg sige “at der ikke var noget =t = komme efter” sobert arbejde.. ‘smågriner’

    - det man har skrevet det har = =an skrevet (med mindre man på samme vis trækker i land)

    “Det = =C3�r tur att lögner finns – tänk om allt man hörde var sant”
    (Albert =ngström = svensk forfatter)

    ***** ;-)

    40. plt84 05-08-2009 23:46Rapportér/anmeld
    # 36 Du har jo humor…en stærkt formildende = =mstændighed.

    41. liquet 05-08-2009 = 23:51Rapportér/anmeld
    #40 Ja han har humor men har du tænkt dig at give mig et svar = =å mit spørgsmål angående “det nye” #10 ?????

    42. plt84 05-08-2009 23:53Rapportér/anmeld
    # 39

    Man skal ikke sige en løgn, hvis sandheden kan = =kade lige så meget. Anonym

    Aldrig lyves der så meget som før et =arti = whist, under en krig og = =fter en jagt. Daffy…undskyld…Otto von Bismarck

    Hvis det havde = =æret en blogger, som havde samme linde strøm af usandheder om DF, = =ndrømmet, så havde jeg ikke skrevet indlægget.

    43. plt84 05-08-2009 23:55Rapportér/anmeld
    # 41. Nej, for det handler dette indlæg ikke om. Men du kan = =jekke tidligere indlæg på min blog. Der har jeg skrevet om =et.

    44. zeeto 05-08-2009 23:56Rapportér/anmeld
    #34 og #41

    #34

    Verden har altid været i forandring for os = =ennesker og det vil den forhåbentligt blive ved med (livet ligger i bevægelsen). Nye = =åder at opfatte verden på og vordende samfundsstrukturer har altid kæmpet mod det traditionelle og vante. Jeg = =ed selvfølgelig ikke hvad PLT84 helt præcist mente med nyt, men =eg = kan kun give ham ret i at der findes mange mennesker som ikke vil, kan eller = =ør møde forandring. De er bange for forandring og bruger hele = =eres sjæleliv på at opretholde det de kender til. Det er et kendt = =ema i verdenslitteraturen og = mange af de virkeligt store værker handler om det. En ting er dog =ikkert – = forandringen sker altid, og derfor rammer =LT84′s kommentar rigtig godt, da konservationisterne altid = taber… for ‘at =live bange for sin egen skygge’ er vel bare et gammelt = udtryk for at der er =å mange farer overalt at man ikke kan se andet.

    45. kurfyrsten = 05-08-2009 23:57Rapportér/anmeld
    #42. Jeg bestiller stort set ikke andet end at lyve på = =ærtshuset…. Når jeg spiller tænkeboks.

    46. pagt1837 = 05-08-2009 23:58Rapportér/anmeld
    #40: Tak, men den lå lige som til højrebenet.

    Jeg =il = afslutningsvis sige, at selvfølgelig skal vi alle bestræbe =s = på at holde os til fakta, men jeg blev da selv “taget” i en overdrivelse forleden, da = =in erindring fik sat vælgertilslutningen for DF til 20%, mens =eneste = vælgeropenion fra DR viste 15%. Det blev selvfølgeligt =åtalt = med det samme, men heldigvis for mit vedkommende, bestyrkede det blot mit postulat. = =ådan kan man være så heldig!

    47. plt84 06-08-2009 00:01Rapportér/anmeld
    # 44. Du er kvik, Zeeto. Bedre formuleret end jeg kunne have gjort = = det.
    Far er træt, far vil i seng…

    48. pagt1837 = 06-08-2009 00:07Rapportér/anmeld
    #44: “En ting er dog sikkert – forandringen sker altid, og derfor rammer = =LT84′s kommentar rigtig godt, da konservationisterne altid taber… for ‘at = =live bange for sin egen skygge’ er vel bare et gammelt udtryk for at der er = =å mange farer overalt at man ikke kan se andet.”
    Neville Chamberlain = =å heller ikke faren komme og vi ved jo = =vordan det gik! Selv om ånden er sluppet ud af flasken, så vil jeg ikke = =tarte en indvandrerdebat her, men blot henvise til egen blog og de favoritter = =eg har. Den fare som du omtaler, er meget mere reel end den = =atterliggørelse du giver den! Men det er du desværre ikke ene om.

    49. zeeto 06-08-2009 00:46Rapportér/anmeld
    #48
    Hej Pagt,
    jeg vil tage et kig i morgen – jeg er =gså = gået hen og blevet = =ræt. Jeg talte om forandring rent historisk, filosofisk og psykologisk = =B style=”BACKGROUND-COLOR: #a0ffff; COLOR: black”>og det var = nok =n afdrejning af debatten som jeg ikke skulle have fulgt = =-)

    Forandring sker i vores nutidige, og til tider, = =aotiske verden, og = =ed al den information som vi har adgang til kan det være svært at vide = =vor vi egentlig er på vej hen og hvilke = reelle farer vi kan risikere at møde. Dog er vejen frem ikke at =egynde at lyve = eller twiste fakta så de taler for ens sag, da dette =orvirrer og sår =vivl = om selve sagen. Det er her at PLT84 påpeger og dokumenterer = =ejlene ved 10 påstande om en af de ‘sager’ Retcute = =rænder for. Det er rent faktuelt og = angriber ikke Retcute, men de påstande hun = kommer med. Det skal han have tak for, for =eg selv orker det ikke. Det viser = meget godt at den objektive tilgang ikke er i =øjsædet, men at man vælger = at tro på en sag og = derefter =kaber sig den viden som underbygger dette. En del af de aspekter som Retcute = =remfører holder vand og = =erører samfundsproblematiker der bliver nødt til at blive taget op, men = =e er taget ud af kontekst og stoppet = ind i et forudindtaget verdensbillede og i dette = =orløb er der også sneget sig direkte usandheder ind som er dokumenteret i = =LT84′s indlæg. PLT84 har ikke angrebet Retcute eller = =aget stilling til hendes forskellige ‘sager’ men kun lagt en kraftig = =emærkning om at man ikke bør tage alt hvad hun siger for gode varer. Han = =ndfører kildekritik her på bloggen, og det mener jeg = =t vi alle burde være bedre til istedet for hovedløs at gå =nd i en = sag som man ‘føler’ er den rigtige.

    Til sidst vil jeg gerne sige at =eg = ikke mener jeg har latterliggjort nogen eller noget (?).

    Sov godt alle = =ammen, glæder mig til at følge tråden i morgen :-)

    50. nkristensen = 06-08-2009 00:55Rapportér/anmeld
    #48.pagt
    Apropos Neville Chamberlain – hvad med dem der advarer = =od hollandske Wilder og danske = Kjærsgaard plus de engelske legekammerater Messerschmidt =ar = fået, skal de så vente 15 år slå ud med hænderne og sige “hvad = =agde jeg”….. ;-)

    51. pushed 06-08-2009 01:18Rapportér/anmeld
    Det var noget af en omgang. Tænk hvis du skulle have haft det = =ele med?

    52. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 08:57Rapportér/anmeld
    Margrethe´s tro væbner er kommet på banen, synd at =er = står en bedre soldat i frontlinien…

    53. timmest = 06-08-2009 09:15Rapportér/anmeld
    #17
    Pagt1837 skrev:
    “Jeg skal ikke være den, der = =ilbageviser dine “rettelser” til retcutes udsagn, men til forsvar for retcute vil jeg = =ige, at hun ikke er bange for at tage bladet fra munden, når emner som = =llers er politisk ukorrekte på bloggen bliver behandlet.”

    “At tage = =ladet fra munden”….er det det, man i gamle dage kaldte “at lyve”?

    54. plt84 06-08-2009 09:56Rapportér/anmeld
    # 48 Pagt1837

    Filosofisk er jeg helt på linje med =eeto = (du minder meget i åbenhed om en blogger, som hed maharishi, som =esværre = ikke gider skrive her på TV2 mere) og Nkristensen.

    Dette skulle IKKE være et indlæg om nye = =anskere, men da du har gentaget emnet flere gange, så (som supplement til det = =ilosofiske) denne response.

    Der er ca. 250.000 muslimer i Danmark.

    Undersøgelser viser, at mellem 60 og 75 % af disse = =ennesker overhovedet ikke sætter deres ben i en eneste moské. Denne = =endsgerning undertrykkes i debatten og det ser ud = =il, at mange danskere har overset hvorfor de er flygtet/udvandret. De ville = =etop ikke leve i et ensrettet og = =ndertrykkende system, hvor magthavere brugte islam som et værktøj til at fastholde = =gne diktatoriske beføjelser.

    Så er der mellem 25 og 40 % som = =C3�n eller mere end én gang om året frekventerer en moské. At man er = =eligiøs gør ikke nødvendigvis disse mennesker til fundamentalister. (Ca. 80 % af = =anskerne er medlem af den danske folkekirke, men hvorvidt man kan betegne dem som = =stærkt troende’ er da noget tvivlsomt).

    Fundamentalister findes i alle = = religioner. I den katolske, i den jødiske, ja, såmænd =gså i = vores luthersk-protestantiske (Krarup, Langballe). Fordi man er = =undamentalist behøver man langtfra at være potentiel =errorist.

    Hvor = mange er der nu tilbage? Ja, Hitz-but-Tahrir og nogle = =soteriske grupperinger mere. Jeg har været fortaler for at forbyde dem (se Hitz-but-Tahrirs web page – det er tydeligt for mig, at de ikke = =verholder den danske grundlov, idet de ikke respekterer sekulariseringen), men = =loggeren Bramsbye har argumenteret godt for hvorfor man ikke skal gøre =et. = Man skal eliminere dem med gode argumenter og ved at = =illade dem, ved vi også hvor mange de er og hvem de. Helt = =nalogt med DNSB og nazi-Johnny.

    Du er gæst på min blog. Derfor får =u det = sidste ord. Derefter vil jeg ikke se flere indlæg om islam i dette =ndlæg. = De vil blive slettet.

    55. plt84 06-08-2009 10:13Rapportér/anmeld
    # 51. Pushed/Allan

    Det var også derfor jeg = =ndskrænkede emnet til Retcute vs. tilsviningen af Socialdemokratiet. Under reserchen fandt jeg mindst = =obbelt så mange udokumenterede påstande om andre emner – muslimer, DR, de kulturradikale, dansk energipolitik, “venstrefløjen” etc.

    56. snowtiger = 06-08-2009 11:16Rapportér/anmeld
    #38 »Sådan, men det vil i denne forsamling ikke blive = =pfattet som humor, jo måske nok, men så som syg humor.«

    Hvorfor =kke? Jeg = synes da, at det er god humor. Kunne det tænkes, at du har nogle fordomme, som du = =tiller til udstilling på storskærm?

    57. snowtiger = 06-08-2009 11:23Rapportér/anmeld
    #48 »Neville Chamberlain så heller ikke faren komme og vi ved jo = =vordan det gik! «

    Det dér er desværre en udbredt = =istorieforfalsket og = =ropagandistisk løgne-/vandrehistorie.

    58. snowtiger = 06-08-2009 11:28Rapportér/anmeld
    #48 Og = =år du har literally øverst på din favoritliste, så er standarden =igesom = sat – laveste fællesnævner… Se her: http://blog.tv= 2.dk=snowtiger/entry303832.html

    59. snowtiger = 06-08-2009 11:33Rapportér/anmeld
    »#17 Pagt1837 skrev:
    “Jeg skal ikke være den, der = =ilbageviser dine “rettelser” til retcutes udsagn, men til forsvar for retcute vil jeg = =ige, at hun ikke er bange for at tage bladet fra munden, når emner som = =llers er politisk ukorrekte på bloggen bliver =ehandlet.”«

    Hvis = der er noget, som er politisk korrekt på bloggen, så er det da netop at =vine = muslimer og socialister = =å meget som overhovedet muligt og helst kalde = =egge grupper for nazister og = kommunister på samme tid. Så dén kommentar er jo lige =il at lukke op og skide i.

    60. pagt1837 = 06-08-2009 11:35Rapportér/anmeld
    #54: Tak, for at jeg kan få det sidste ord ang. muslimer i = =enne tråd. Min sidste kommentar bliver hermed en opfordring, som jeg flere gange har = ========= om på bloggen og som jeg = tror de fleste kan være enige i:
    Når medierne har =rug for udtalelser = fra muslimske meningsdannere, så ville det være rart, hvis =lertallet = repræsenterede de 60-75% (er nysgerrig efter links til de =ndersøgelser du refererer = – Kunne være de ville kaste nyt lys over flere sager) =om ikke er = praktiserende muslimer. Desværre er det ikke det jeg oplever – =smaa, Wahid = m.fl. er ikke repræsentanter af denne gruppe, så derfor =ører vi sjældent = om deres holdninger.

    Dette var det sidste ord om muslimer fra mig = = denne tråd.

    61. snowtiger = 06-08-2009 11:54Rapportér/anmeld
    #60 »Når medierne har brug for udtalelser fra muslimske = =eningsdannere, så ville det være rart, hvis flertallet repræsenterede de = =0-75%«

    Nu kunne det tænkes, at de 60-75% ikke udgør det dummeste segment i =en befolkningsgruppe – og at = de derfor godt er klar over, at de bliver stigmatiseret eller slet =B style=”BACKGROUND-COLOR: #a0ffff; COLOR: black”>og ret ikke = =ørt i medierne… Har selv en muslimsk ven, som har nogle virkelig = =nteressante ting at fortælle – han bliver ikke hørt i =edierne…

    Mange af = de 60-75% er enten direkte modvillige mod at udtale sig (pga. stigmatiseringen) = =ller har nok at gøre med at få deres liv til at fungere. Hvorfor SKAL =e = udtale sig i medierne, når de alligevel ikke får fremført deres =ynspunkter = med mindre disse fordrejes groft.

    62. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 11:58Rapportér/anmeld
    #58

    Og under den = laveste fællesnævner findes PLT+SNOW =åske???

    Der er en = slående lighed mellem storkereder og =elvhøjtidelige Kulturrelativister fra det såkaldte korrekte = politiske =iljø, men det er kun storkens evnen til at placere sig øverst der er = plausibelt og giver = =ening.

    63. snowtiger = 06-08-2009 11:58Rapportér/anmeld
    Og lige = =n tilføjelse – det er ellers ikke, fordi han er kedelig at lytte = =il, min ven altså. Han har også en pæredansk NGO i ryggen, som =gså har = prøvet at udbrede hans historie – uden held. Moderate muslimers historier sælger = =impelthen ikke.

    Og nu skal jeg = nok lade være med at fortsætte debatten ud af det =por.

    64. snowtiger = 06-08-2009 12:05Rapportér/anmeld
    #62 Det er da muligt, at vi findes nogle trin under dig i = =akkeordenen, men til gengæld lyser du op med kommentaren om =elvhøjtidelige kulturrelativister. Er det et begreb, som du vil definere = =ærmere?

    Jeg kan nemlig ikke rigtig forstå, hvorledes jeg eller PLT skulle = =ære kulturrelativister… Savner en definition på ordet (ikke en = =jemmestrikket) og = =rgumentation for, hvorfor vi skulle tilhøre denne ‘elitære’ = =ruppe?

    Ydermere savner jeg en definition på, hvad der er det såkaldt korrekte politiske = =iljø?

    65. snowtiger = 06-08-2009 12:14Rapportér/anmeld
    Og inden = =u kommer for godt i gang med de hjemmestrikkede definitioner, så er her et = =ar links, som du kan kigge på. Jeg kan hverken genkende mig selv som = =ulturrelativist eller som politisk korrekt menneske. Måske PLT kan uddybe sit =get = standpunkt.

    http://www.denstoredanske= .dk/Re=ser,_geografi_og_historie/Folkeslag/Etnografiske_termer/Kulturre= lativism=

    http://www.farma= n.dk=artikler/pkorrekt.html

    66. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 12:15Rapportér/anmeld
    #64

    Jamen når bloggere bliver lagt ud som den laveste = =ællesnævner tyder vel på at i så har meget mere at byde på og det tilmed er = = korrekt.

    kulturrelativister:

    Det er personer som dagligt = =ommer med kritik af den siddende regering (når den er borgerlig), det =r = personer som selv synes de har den rigtige mening og at vi = =elvfølgelig har plads til multikultur, forskellighed, tolerance o.a. uden at kigge = =ritisk på den aktuelle udviklingen af de større og større = =orskelle og kløfter = =er bygges og graves i = =esten mellem minoriteter og det = fastboende folk.

    67. liberalsocialisten = = 06-08-2009 12:27Rapportér/anmeld
    Skulle der absolut stå ‘retcute’ i = =verskriften så jeg så det på min side? Nu har jeg fået en dårlig =ag = ;)

    68. snowtiger = 06-08-2009 12:42Rapportér/anmeld
    #66 Hvordan passer jeg så ind i din hjemmestrikkede definition?

    »kulturrelativisme, kulturopfattelse, der = =etragter enhver kultur med dens særlige skikke, normer og værdier = =om en integreret helhed, og som = derfor hævder, at en kulturs enkeltfænomener kun kan =olkes og vurderes = ud fra den pågældende kulturs egne forudsætninger og ikke =å grundlag = af den kulturelle baggrund, som den udenforstående iagttager har. Som en =f de = første satte den amerikanske antropolog M.J. Herskovits (1895-1963) i =950′erne = indholdet og følgerne af en kulturrelativistisk opfattelse til =iskussion. Til = følgerne hører bl.a., at alle kulturmønstre anses for =igeværdige, og = at der ikke kan opstilles fælles værdier for alle kulturer. Dette =idste punkt = blev brugt til en kritik af menneskerettighedsdoktrinen for netop at =ndeholde et = sæt værdier, der tillagdes universel gyldighed, men som af =ange blev = anset som vestligt inspirerede.
    Den kulturrelativistiske synsmåde =andt = især grobund inden for antropologien og blev det metodiske udgangspunkt for = =tudiet af fremmede kulturer. Kulturrelativismen vandt dog også mere =lmen = udbredelse, ikke mindst fordi den var et opgør med fremherskende =tnocentriske = holdninger, hvor ens egen kultur opfattedes som bedre og rigtigere end andres.
    Kritikken af kulturrelativismen har især drejet sig om = =ens implicitte accept af alle slags sociale og kulturelle fænomener, = =anset om disse fænomener er til skade for nogle medlemmer af den kultur, = =vori de forekommer. Desuden kan en kulturrelativistisk synsmåde bruges =il = at afvise udefra kommende initiativer med henvisning til, at de bygger på = =anglende indsigt og derfor blot er udtryk for kulturimperialistisk indblanding. = =n anden væsentlig kritik angår kulturrelativismens =orudsætning, = at medlemmerne af en kultur stort set alle deler dens værdigrundlag. Ikke mindst = =enne synsmåde samt kulturrelativismens vanskelighed ved at forholde =ig = til den kendsgerning, at kulturer ikke er statiske, men ændrer sig over = =id, udgør svagheden i det grundlag, kulturrelativismen bygger =å.«

    69. snowtiger = 06-08-2009 12:45Rapportér/anmeld
    #66 »Jamen når bloggere bliver lagt ud som den laveste = =ællesnævner tyder vel på at i så har meget mere at byde på og det tilmed =r = korrekt.«

    Det vil jeg da absolut mene, at vi har – eftersom både Retcute og = =iterally blogger løgnehistorier ad libitum – både demonstreret ved =ette = indlæg, samt linket til et andet indlæg i #58.

    Det er ingen skam at = =rkende, at man er bedre end visse personer. Eller skal jeg læse din udtalelse =om = om, at du i virkeligheden er kultur-/personrelativist med speciale i = =anteloven?

    70. snowtiger = 06-08-2009 12:48Rapportér/anmeld
    #69 + altså at du højærværdige dommer =S_hvidovre i din = kritik af, at Plt og jeg angiveligt – ifølge dig – skulle mene, at være bedre = =ennesker/bloggere end Retcute og literally, er tilhænger af, at alting har lige = =ærdi? I så fald er det jo netop dig, som er kultur-/personrelativist, ikke sandt?

    71. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 12:53Rapportér/anmeld
    #70

    Kulturrelatisme eller opfattelse dækker over stort = =et alle lige fra neo-konservative til anarkister, men idag i den daglige debat = =ruges den tit og ofte om intelektuelle, kunstnere og andre kultur personer = =om ukritiskt og uasagligt bringer læserbreve, blogs, debatter og = =nterviews om den siddende regering, men allermest på den mangelende tolerance = =eres hang til globalisering og retorikken i selve debatten uden sagligt at tage = =tilling til de aktuelle begivenheder.

    72. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 12:54Rapportér/anmeld
    #70

    Og JEG er ikke bedre end både DU og PLT, men man = =å gerne kommentere at bestemte personer opfattes som den laveste = =ællesnævner, det tolker jeg som om du og andre skulle være bedre end dem.

    73. plt84 06-08-2009 13:01Rapportér/anmeld
    # 60. Pagt1837

    Du beder om en kilde og den er = =er.

    Lene Kühle, sociolog. Bogen er denne og kan lånes på = =iblioteket:

    http://www.forlagetunivers.dk/view_book.php?l=da&b=&= amp;id=3D5

    74. plt84 06-08-2009 13:03Rapportér/anmeld
    # 61+62. Snow og JS

    Som jeg sagde, skulle dette indlæg = =KKE handle om muslimer

    75. snowtiger = 06-08-2009 13:04Rapportér/anmeld
    #71 Er det noget, som du vil dokumentere=? Det er ikke en = =efinition på begrebet, som jeg kan tage seriøst. Selv hvis jeg skulle tage den = =eriøst, så kan jeg stadigvæk ikke se, hvordan jeg skulle være omfattet =f = den definition.

    #72 Ja, hvorfor må man ikke omtale laveste = =ællesnævner? Jeg mener ikke, at jeg er bedre end nogen anden på så mange = =ndre områder, men når det gælder, hvad jeg skriver på bloggen, så =etragter = jeg da klart mig selv som bedre end Literally og Retcute. Dette fordi disse to = =epræsenterer laveste fællesnævner, fordi de skriver løgnehistorier =g = forholder sig MEGET ukritisk til propaganda og stort set aldrig dokumenterer deres udtalelser.

    I bloguniverset betragter jeg det som et = =valitetsstempel at:

    -Man kan argumentere for sit synspunkt
    -Man kan = =okumentere sine påstande
    -Man forsøger at forholde sig nogenlunde =bjektivt = til sandhed og løgn
    -Man kan omgås hinanden
    -Man kan leve med, at =ndre = har en anden opfattelse

    Jeg er ikke bedre end så mange andre og da = =bsolut ikke bedst, når det gælder disse ting (der er mange, som er bedre = =loggere end jeg), men jeg er bedre end laveste fællesnævner, som jeg = =ætter ved Retcute og Literally. At der så er folk, som måtte være uenige med =ig i, = hvor jeg sætter grænsen for laveste fællesnævner er da helt fint med =ig, men = så må de da gerne slynge noget argumentation ud – frem for at beskylde mig for at = =ære kulturradikal, højrøvet og politisk korrekt. Uden i = =C3�vrigt hverken at argumentere for disse beskyldninger eller dokumentere dem.

    76. plt84 06-08-2009 13:08Rapportér/anmeld
    # 66 JS

    Må jeg tage dine udfald på dette =ndlæg til = indtægt i, at du er enig i, at retcutes omgang med virkeligheden er meget = =emfældig? For du forsøger at snakke om alt muligt andet.

    77. snowtiger = 06-08-2009 13:12Rapportér/anmeld
    #71 Desuden betragter jeg den definition på ordet = =ulturrelativisme som en fallacy. Der er mange, som er kritiske over for den siddende regering, = = positive overfor globalisering og som ikke er kulturrelativister af = =en grund.

    Jeg anser f.eks. ikke kulturmønstre som = =igeværdige (jf. #68). Desuden mener jeg sagtens, at der kan opstilles fælles =ærdier = for forskellige kulturer.

    Dette bringer mig meget langt væk fra at =ære kulturrelativist.

    #74 Plt – jeg beklager…

    78. retcute = 06-08-2009 13:14Rapportér/anmeld
    he he ^^

    79. frodess = 06-08-2009 14:46Rapportér/anmeld
    #0

    Hermed kan jeg opkludere, at forskellen på retcute = =g mig er, at mine påstande om DF er sande.
    Rart at vide…

    80. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 14:57Rapportér/anmeld
    #76

    Jeg sorterer selv i hvad der bliver skrevet på = =logge rundt om i universet.

    “Det var også derfor jeg indskrænkede =mnet = til Retcute vs. tilsviningen af Socialdemokratiet. Under reserchen fandt jeg = =indst dobbelt så mange udokumenterede påstande om andre emner – = =uslimer, DR, de kulturradikale, dansk energipolitik, “venstrefløjen” = =tc.”

    Det er emner som DU finder som intet samfundsproblem og emner du har det med at = =tysse* ned via læserbreve fra politisk ligesindede eller spetakulære =urver = og grafer.

    Du er en af de personer som bare ikke kan eller vil, = =det ved jeg så ikke) se de åbenlyse problemer der foregår nu =nutid) = og har foregået (datid), når man træder på dine ømme =igtorn.

    Og jo = Erhards udtalelse holder stadigvæk vand idag…

    http://www.yout= ube.=om/watch?v=dkKkMzEkfHg

    81. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 15:10Rapportér/anmeld
    #14

    Og det er decideret LØGN!!!

    Men jeg er ikke = =verrasket over at det står i information, tiltrods for at man kan finde =ver = 100 links på nettet der viser noget andet.

    82. snowtiger = 06-08-2009 15:15Rapportér/anmeld
    #81 Nu er det ikke bare, fordi det står i information. Det er = =t speciale fra et dansk universitet – og hvis du vil modbevise det, så =inder = du ikke noget hos voksne mennesker ved bare at slynge ud, at det er løgn.

    Dokumenter dog for satan dine postulater.

    83. plt84 06-08-2009 15:16Rapportér/anmeld
    # 79. Frodess. Det sagde du og ikke jeg…:-)

    # 80. Du kan = =u ikke klandre mig for Retcutes indskrænkede valg af temaer. Dem har hun = =algt, ikke jeg.

    84. snowtiger = 06-08-2009 15:23Rapportér/anmeld
    #82 Nærmere betegnet er specialet fra Statskundskab ved KU. = =en hvis JS_Hvidovre mener, at han kan finde over 100 links på nettet, som = =iser noget andet – OG som er lige så gennemarbejdede som et speciale i = =tatskundskab ved KU, så vil jeg gerne se disse 100 links præsenteret inden =eg = kommer hjem fra Bakken – eller skal vi bare nøjes med nu at konkludere, at = =S_Hvidovre ikke aner, hvad han taler om, men ser rødt alene, fordi artiklen er = =ragt i Information. TYPISK – suuuk.

    85. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 15:24Rapportér/anmeld
    #82

    Når DR skal fortælle om USA bruger de = =la.
    Carl Pedersen.

    http://kpn.dk/boger/a= rtic=e1256232.ece

    Når de skal fortælle om Islam bruger de

    Jørgen Bæk =imonsen =g Abdul Kamel Wahithat pladdersen

    http://www.180grader.dk/klumme/DR_er_= ikke_v=nstreorienteret_-_siger_de_venstreorienterede.php

    http://www.180grader.dk/nyheder/DR-= journa=ist_i_ny_hvidvaskning_af_venstreorienteret_despot.php

    Det værste er nemlig at DR selv finder de eksperter de synes passer = =edst ind i deres forskruet billed, og når så endelig Fogh får 85 = =ekunder…læs 85 sek.´s mere taletid end Gucci så flæbes der tudes som havde man =ldrig = fået en sut som lille over at tv2 er blå.

    Og hvis de er så er det =a = også på høje tid at vi farver gyngemosen (ørestaden) blå

    86. snowtiger = 06-08-2009 15:25Rapportér/anmeld
    #85 Du skulle bringe over 100 links – kom igang pomfrit eller luk arret.

    87. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 15:27Rapportér/anmeld
    #84

    Du kan jo selv prøve at google, det kan du vel = =inde ud af, eller flygter du fra både fortid og nutid når det =ælder = DR´s politiske linie.?

    Hvis man helt og holdent benægter at DR aldrig har = =æret røde må være betonkommunister.

    88. snowtiger = 06-08-2009 15:28Rapportér/anmeld
    Specialet fra KU viser, at DR er mere borgerlige i deres = =yhedsdækning end TV2. Ikke meget, men lidt. Din opgave er ikke at bringe propaganda fra = = hofsnogene på 180 grader, men at bringe 100 links, som = =okumenterer, at DR er mere venstreorienterede i deres nyhedsdækning end =V2.

    Ikke = hvad de var for 50 år siden eller før monopolet, men hvad de er nu. God = =ornøjelse. Jeg vender tilbage senere pommes frit.

    89. snowtiger = 06-08-2009 15:29Rapportér/anmeld
    Og jeg vil lige minde dig om, at du overskrider grænserne for = =mnet her. Jeg ved ikke, hvad PLT84 vil sige til det, men jeg laver et =ndlæg = til formålet, så ikke du skal behøve at udstille din egen =angel = på emnerelevans i dette indlæg, som handler om noget helt andet end DR.

    90. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 15:35Rapportér/anmeld
    Der var en morgenudsendelse på Danmarks Radio i 1975, hvor =an = hører Bodil Graas pædagogiske messen: “Så tog Fidel og Raoul op i =jergene, = hvor de lærte bønderne at læse og skrive”. Den slags er vist mere =arxistisk = end venstreorienteret; en typisk venstreorienteret i 1970′erne var f.eks. = =R’s Kjeld Koplev og sexologen Sten Hegeler”: “Jeg er socialist og tror = =å revolutionen! Pierre, det var dog en vidunderlig stuvet spinat” = =lydspor fra Kong Hans’ Kælder).

    http://avisen.dk/kritikere-spoergeskema-fra-dr-er-ve= nstreo=ienteret_63310.aspx

    Eller prøvevalget fra journalisthøjskolen i Århus, og det er =e nye = journalister som skal sætte dagsordenen om 2,3, 5 år måske.

    http://www.yout= ube.=om/watch?v=KleBpGrIweQ

    htt= p://=vtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-21253506.html

    det tog 3 min…. og der er over 1000 sider med ligende, links, chaced = =sv.

    91. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 15:37Rapportér/anmeld
    #88

    Ikke hvad de var for 50 år siden eller før = =onopolet, men hvad de er nu. God fornøjelse. Jeg vender tilbage senere pommes = =rit.

    - så du vil ikke 100% nægte en vis form for politisk linie eller = =vordan skal den forståes.

    Når jeg siger DR er det nu og for 40 = =C3�r siden.

    92. snowtiger = 06-08-2009 15:38Rapportér/anmeld
    #90 Specialet handler om NUTIDENS nyhedsdækning – ikke om = =ortiden. Hvis du skal kunne kalde noget for løgn, så skal du først =unne = FORSTÅ, hvad det HANDLER om.

    http://blog.tv= 2.dk=snowtiger/entry329360.html

    Her kan du skrive listen med de 100.

    93. snowtiger = 06-08-2009 15:40Rapportér/anmeld
    #91 Du kan ikke kalde noget for en løgn, som du ikke har sat = =ig ind i præmissen for – og du kan heller ikke dømme noget som =ærende = løgn ud fra en præmis, som du selv opstiller, men som specialet ikke handler = =m.

    Kan du forstå det??!

    94. debatman1 = 06-08-2009 15:45Rapportér/anmeld
    Igen dokumenterer du, plt84, at du stort set kun går på = =loggen for at bringe personlige svinere. Kan du snart andet?

    retcute bringer = =ndlæg om radikale og socialdemokratiske politikere og deres vanvittigt = =kingre, intolerante, selvmodsigende og dobbeltmoralske politik.

    Du, = =lt84, bringer indlæg der går personligt på =etcute.

    Dette er = en væsentlig forskel på det at optræde negativt. retcute går efter =olden – = du går efter manden (læs: kvinden).

    Men morsomt er det da at se dine = =ollegaer klappe dig på ryggen, så har du det vel ekstra godt med dig =elv = i dag.

    Pinligt.

    95. pagt1837 = 06-08-2009 15:53Rapportér/anmeld
    #73: Tak.

    96. snowtiger = 06-08-2009 15:59Rapportér/anmeld
    #94 »Igen dokumenterer du, plt84, at du stort set kun =år = på bloggen for at bringe personlige svinere. Kan du snart andet?«

    Nu er = =et ikke mig, som finder andres telefonnummer på nettet – og derefter ringer =em = op for at svine dem til i et patetisk selvhøjtideligt tudeflip.

    DET = =AR DIG – for fem minutter siden. Og du ved det!

    97. snowtiger = 06-08-2009 16:02Rapportér/anmeld
    #94 Hvornår har jeg i øvrigt lavet personlige negative = =ndlæg om Retcute? Muligvis kommentarer, men indlæg??!!

    Mig bekendt var det = =etcute, som bragte et link til et personligt billede af mig tidligere på egen = =log – ene og alene for at svine mig til.

    Så styr dig lige, =kke?

    98. snowtiger = 06-08-2009 16:04Rapportér/anmeld
    Ah beklager, #94 kunne også læses som henvendt til =LT.

    99. debatman1 = 06-08-2009 16:06Rapportér/anmeld
    #97

    Read my lips, nå nej, ikke her, men tag lige og = =æs mit 4. ord i #94 til hvem min kommentar er henvendt – ovenikøbet skrevet for = =t misfortåelser ikke burde forekomme: plt84.

    “Så styr =ig = lige, ikke?”
    ;-)

    100. snowtiger = 06-08-2009 16:13Rapportér/anmeld
    #99 Tak for opringningen søde. ;) Næste gang skal jeg =ok = være mindre kort for hovedet, hvis du altså ringer, når ikke kæresten er = =jemme… Hun kunne jo blive jaloux…

    101. debatman1 = 06-08-2009 16:16Rapportér/anmeld
    #98

    Kunne KUN læses som henvendt til plt84.

    102. snowtiger = 06-08-2009 16:18Rapportér/anmeld
    #101 Jo, men du skulle jo nødigt snakke om at komme med = =ersonlige svinere – det var jo dig, som ringede til mig…

    Så det er vel en = =nelse hyklerisk så at svine plt til, som du gør i #94.

    103. debatman1 = 06-08-2009 16:20Rapportér/anmeld
    #100

    Kan forstå dit kontaktbehov i #97-98, men jeg kan = =o ikke blive ved med at ringe til dig.

    Vel, skatter?
    :-)

    104. don_salvatore =SPAN>06-08-2009 16:23Rapportér/anmeld
    Hylende morsom debat…

    Men Tigre… Du får sgu ikke = =ov til at slippe afsted med at rense Chamberlain for skyld. For den mand var et = =jols uden lige der blev kørt rundt i manegen af Hitler og med en mere = =iljestærk person end ham kunne WWII hvae været undgået.

    Hvis =et = have været op til Chamberlain var Münchenforliget endt endnu værre end det = =jorde og det var kabinettet i England der sørgede for at fjolset ikke gav efter =or = de nye krav Hitler stillede omkring Tjekkoslovakiet.

    105. snowtiger = 06-08-2009 16:24Rapportér/anmeld
    #103 Ah, nu bliver jeg skuffet… :I

    106. snowtiger = 06-08-2009 16:29Rapportér/anmeld
    #104 Det passer ikke. Chamberlain var blot en høg, som havde = =n interesse i at alliere sig med nazityskland imod Sovjetunionen, som han ligesom = =ndre britiske konservative var mere fjendtligt indstillet overfor end mod = =yskland. Chamberlain var ikke dum eller uskyldig – har aldrig påstået = =ogen af delene, men pacifist var han satme heller ikke. Og det er en historisk fallacy = =f kæmpe dimensioner at kalde ham og hans slæng for pacifister = = eller at påstå, at han ikke så faren komme… Det gjorde han, men han anså = =pgøret med Sovjetunionen for at være vigtigere end faren fra Hitler. Og =å = troede han vel, at han kunne ‘ordne’ Hitler ved at bruge ham som fortrop imod Sovjetunionen – hvilket muligvis også var tænkeligt på =et = tidspunkt, eftersom Hitler var anglofil ind ad en kant.

    107. formerly.known.= as.p=shed 06-08-2009 16:33Rapportér/anmeld
    Debatmanden er om nogen ekspert i at bolle sig selv bagi. Det er = =igesom en ond cirkel han er havnet i.

    Ligger du og ringer til andre = =loggere debatman? Det er sgu godt nok jammerligt!

    I øvrigt ser jeg = =kke noget fnidder i at PLT analyserer en anden bloggers tekster og så =inder = frem til fejl og mangler. Det hele er jo dokumenteret ret godt, så hvorfor = =r det en fejl at rette løgne til sandhed?

    108. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 16:44Rapportér/anmeld
    #107

    Velkommen til det paranoide skizofrene landsforbund = =ores motto:

    Vi er flere end du tror…

    109. debatman1 = 06-08-2009 16:48Rapportér/anmeld
    #107

    Har du nu røget for meget hash igen?

    110. don_salvatore =SPAN>06-08-2009 16:49Rapportér/anmeld
    #106

    Øhh… Nu begynder du at skrive historien efter = =get hoved Tigre.
    Hverken Chamberlain eller England har på noget =idspunkt = overvejet at alliere sig med Nazi-Tyskland mod Sovjet.

    Til gengæld = =ar det Frankrigs planer at alliere sig med Sovjet som garant for = =C3�steuropa som franskmændene vidste de ikke ville kunne beskytte mod tyske angreb.

    Mens franskmændene i langt højere grad =ormåede = at spå om hvad fremtiden ville bringe med et nazistisk Tyskland havde =nglænderne = fra 1 verdenskrig og frem kun fred i hovedet. Og det er også derfor at = =e var villige til at sælge land for fred til Hitler… Appeasement-politik.

    Men jeg vil da gerne se dig bringe nogle = =ilder på at der i det engelske kabinet var allianceplaner med Tyskland… For = =et finder du ikke.

    111. formerly.known.= as.p=shed 06-08-2009 16:55Rapportér/anmeld
    #109

    Jeg undrer mig bare over, at du ligger og ringer til = =olk og ynker i telefonen. Er det den fascistiske del af dig som tvinger dig = =il det?

    112. debatman1 = 06-08-2009 16:57Rapportér/anmeld
    #111

    Jeg ringede ikke og ynkede. Jeg spurgte bare om = =nowtiger ikke var lidt for sart. Sådan stille og roligt.

    Apropos det at = =olle (sig selv) – smut du ned i butikken nedenunder og køb dig lidt … = =assage … – ha ha hash ha ha…

    113. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 16:58Rapportér/anmeld
    #111

    So many men so little time….

    114. debatman1 = 06-08-2009 16:58Rapportér/anmeld
    P.S.:

    Og hav dog bare en anelse respekt for plt84′s = =ndlæg – og kommenter og debatter det – i stedet for andre uvedkommende = =mner…

    115. formerly.known.= as.p=shed 06-08-2009 17:00Rapportér/anmeld
    #112

    Den eksisterer ikke mere. Den er flyttet længere = =p af bakken. Man må nok sige at den nidkære fascist kan lige at grave i = =ndres detaljer.

    Er dit eget liv så kedeligt?

    116. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 17:00Rapportér/anmeld
    #112

    Allan skal godt nok nå at bolle mange = =..

    pushed 1
    formerly
    allanzoo
    allanzoom
    halalhippie

    Mon kan = =an nå dem alle? eller kommer sædafgangen ved nummer 2.

    117. formerly.known.= as.p=shed 06-08-2009 17:03Rapportér/anmeld
    #116

    Du glemte endda et par stykker. Sådan er livet, = =år man ikke magter at følge med….

    118. js_hvidovre = =SPAN>06-08-2009 17:06Rapportér/anmeld
    #117

    Ja eller når Randers har fået en dårlig =tart = så er det rart at sige der var 9000 på essex park, nååå nej der =ar 5000, = for der var 4000 copycats.

    Syg i potten er du.

    119. retcute = 06-08-2009 17:08Rapportér/anmeld
    Mon det er Ligtornenes klub det her?

    he he^^

    120. plt84 06-08-2009 17:11Rapportér/anmeld
    # 94 Debatman

    Hvad laver du her? Jeg mente du havde lovet = =t blive væk.

    Pausen har ikke hjulpet kan jeg = =æse:

    1)”retcute går efter bolden – du går efter manden (læs: kvinden)” = =ebatman.

    For nu bare at holde os til personer, som er her på dette = =ndlæg:

    ”peter lykke jeg tror altså du har fået det hvide snit, du er da = =ist…”(retcute, jagvej 69)

    ” plt84..fordi jeg gider ikke bruge tid på dig =it = fossil, jeg har andre mål med min blog end en gammel mavesur kommunist som dig =er = ikke stod af i tide og nu bøvler rundt i et døende radikalt nazi-og = =slamsympatiserende parti” (retcute-indlæg om Fischer ”Denne =and…).

    ” = (jjbaunspielr )..skulle der lige lidt brunt og skrårem med?..er jo næsten = =ødvendig når man selv er en gammel kommunist” (retcute, samme indlæg som = =venstående og som i virkeligheden er det mest fornærmende udtryk af dem alle, =år = man kender JJB’s ideologiske ståsted)

    ” Snowtiger der er =onverteret til = Enhedslisten og dermed til islam har det svært..meget svært med = =tringsfrihed…det er aldrig rigtig slået an i de kredse” (retcute, = =ilders…)

    2)”Igen dokumenterer du, plt84, at du stort set kun går på bloggen for at bringe = =ersonlige svinere. Kan du snart andet?” debatman

    Udsagnet giver ingen = =ening, med mindre du kan påvise, at hvad jeg har skrevet, er forkert. Og = =avde du det, havde du anført det.

    Hvad var det nu Frodess skrev om dit = =orhold til Retcute?

    Du må i øvrigt gerne blive væk!

    121. formerly.known.= as.p=shed 06-08-2009 17:12Rapportér/anmeld
    #118

    Pyt med Randers. Jeg er ikke fanatiker og ser kun = =odbold som selektiv underholdning. Jeg har set så mange kampe og =æsoner, = at det er lige meget hvem der vinder og taber nu. Ringen kører jo uendeligt med = =amme klubber og samme kampe. Det er kun underholdning, og ikke noget jeg gider = =ægge sjælen i mere.

    Skulle du ikke igang med at finde en masse links?

    122. plt84 06-08-2009 17:19Rapportér/anmeld
    # 106+110

    Kære Don Salvatore + Snow. Vil i ikke godt = =ndlade at skrive om Chamberlain + 2. verdenskrig. Indlægget handler om = =åstande versus postulater. Og når Retcute, Debatman f.eks. har svært ved at = =orholde sig til noget, der er sket indenfor de sidste timer til seneste år, = =vordan tror i så ikke det går, hvis debatten omfatter noget som er sket for knapt = =0 år siden.

    Don S – troede iøvrigt du var rejst til Italien for = =t se ordentlig calcio

    123. debatman1 = 06-08-2009 17:19Rapportér/anmeld
    #122

    Hvorfor fremturer du når du ikke ønsker mine = =ommentarer?

    124. debatman1 = 06-08-2009 17:20Rapportér/anmeld
    #122

    Hvorfor fremturer du når du ikke ønsker mine = =ommentarer?

    125. plt84 06-08-2009 17:21Rapportér/anmeld
    # 90 JS

    “Der var en morgenudsendelse på Danmarks Radio = = 1975, hvor man hører Bodil Graas pædagogiske messen: “Så tog Fidel =g = Raoul op i bjergene, hvor de lærte bønderne at læse og = =krive”.

    Det kunne jo være en kommentar fra retcute. For den er fastgroet i en fjern fortid. Ja, = =er har været 2 generationer på DR siden da, hvor TV var i =ort/hvid. Og = en udsendelse gør ingen sommer…

    Men den kan også bruges, =esværre, = til at påvise, at meget irrelevant sludder smides på bloggen.

    126. plt84 06-08-2009 17:23Rapportér/anmeld
    # 123 For på det tidspunkt havde du ikke bekræftet, at =u = ville blive væk. Det gør jeg nu.

    127. formerly.known.= as.p=shed 06-08-2009 17:23Rapportér/anmeld
    #114

    Jeg har skam altid stor respekt for PLTs indlæg. = =u kom det bare på banen, at du ligger og ringer rundt til folk, som du ikke = =an enes med her. Den slags er så grænseoverskridende, at du næsten = =ortjener en røvfuld for det.

    128. plt84 06-08-2009 17:24Rapportér/anmeld
    # 67. Liberalsocialisten.
    Ville det hjælpe, hvis vi = =onsekvent kaldte hende ‘vrangkåben?

    129. don_salvatore =SPAN>06-08-2009 17:24Rapportér/anmeld
    #122

    Sure… Men jeg svarer jo bare på påstande =om = Tigeren kommer med:)

    Nope… Ingen calcio til mig… Men har været i = =ortugal og besøge en dejlig kvinde:)

    130. jjbaunspieler =SPAN>06-08-2009 17:25Rapportér/anmeld
    #122
    “Og når Retcute, Debatman…”

    Det staves = =skvatman” efter dagens telefonopkald.

    131. formerly.known.= as.p=shed 06-08-2009 17:25Rapportér/anmeld
    test

    132. formerly.known.= as.p=shed 06-08-2009 17:26Rapportér/anmeld
    Tiden er gået i stå herinde….klokken er 17.38, men = =ndlæggende falder underligt….

    133. retcute = 06-08-2009 17:30Rapportér/anmeld
    Men folkepensionisten har da været beskæftiget og ikke = =åget rundt uden GPS medens han har klistret det her indlæg sammen.

    Det er = =gså fint for så laver han da ikke ulykker rundt omkring på andre blogs i =en tid.

    MEN..kunne en ikke lave sådan et indlæg om = =logindehaveren for han skriger åbenbart på opmærksomhed og når han ikke =an få = det på sine indlæg kan han jo altid skrive om andre.

    Så vær sød og =kriv lidt = om ham og giv ham for guds skyld ikke GPS koordinaterne til seriøse =logge.

    134. plt84 06-08-2009 17:35Rapportér/anmeld
    # 133 RC

    Det er da tankevækkende, at du slet ikke har = =orholdt dig til selve indlægget.

    Som sagt var det ikke nogen svær = =pgave – det tog 90 min. (120 min. inkl. opsætning).

    “..om blogindehaveren = =or han skriger åbenbart på opmærksomhed og når han ikke =an få = det på sine indlæg kan han jo altid skrive om andre”.

    Kan heraf forstå, at der =ar = været ret stille på din blog. Siden jeg publicerede min, har du da haft 3 = =ndlæg, kan jeg se. Og ikke mange kommentarer.

    135. formerly.known.= as.p=shed 06-08-2009 17:39Rapportér/anmeld
    #133

    Hvis du nu kigger på antallet af svar til hans = =ndlæg og sammenligner det med dine egne indlæg, så vil du finde ud =f, at = PLT faktisk er en af de bloggere, som skaber mest debat.

    Derfor er det igen = =oget uigennemtænkt fis du lukker ud. Faktisk er det underligt, at der = =ørst nu kommer sådan et indlæg om dine mange løgne, da din =æse = efterhånden må få selv pinocchio til at måbe….

    136. plt84 06-08-2009 17:45Rapportér/anmeld
    # 135. Pushed

    Det er rigtigt, at jeg har relativt mange = =ommentarer pr indlæg. Men jeg har ikke så mange indlæg, fordi jeg = = modsat Retcute – er på arbejdsmarkedet og ikke har tid til at sidde ved skærmen =ere = end 1 time i snit (fra-og-til).

    Det værst er dog, at hun ikke har =attet = meningen med indlægget. Som omtalt af flere: Det handler om = =vederhæftigheden i blog-universet i almindelighed, og til det formål kunne jeg ikke = =inde et bedre eksempel end hende.

    137. plt84 06-08-2009 17:49Rapportér/anmeld
    # 136. Pushed

    Nu er aktiviteten – ihvertfald pt – ved at = =alde til ro: Randers skal vænne sig til at når man spiller =nternationalt = er der kampe både onsdag og søndag. De kommer ovenpå, når =ventyret ude i = Europa nu er forbi.

    138. formerly.known.= as.p=shed 06-08-2009 17:58Rapportér/anmeld
    #136 og 137

    Jamen retcute ser det skam som ros. Hun har = =kjold på, og derfor trænger man ikke ind. Kig hendes seneste indlæg og = =ænk så dit. Man skal ikke danse med de grimme.

    Angående Randers så er =eg = ikke så optaget af det. Har haft for mange ting og ørerne, men har dog =et = en enkelt kamp i år. Jeg er gammel Freja-mand og det hele døde lidt, =a = det blev en fusionsklub. Dengang stod jeg der hver gang på et gammelt = =ortstadion med 4-500 andre og så 2. divisions fodbold til 40 kroner. Nu er det = =levet så stort og pengestyret, at det for mig er ligegyldigt. Spillerne kommer = =defra og rejser igen ret hurtigt efter ankomsten.

    Tilskuerne klapper = = takt fordi de har gået til håndboldkampe før i tiden og de =amle = faste tilskuere er spredt ud over hele stadion. Klubben har ingen identitet mere, men = =irker bare som Peter Halvorsen projekt om at skabe en storklub. Overskudet samlet = =idste år i holding og fodboldselskabet var omkring 15 = =illioner.

    Det er bare for let at skabe et hold så hurtigt, hvis man har så mange = =illiarder i ryggen.

    Det kan heller ikke være så spændende =or dig = mere, at se FCK styre det hele, som de har gjort de seneste år? Du ved jo =gså = at titlerne er købte?

    139. don_salvatore =SPAN>06-08-2009 18:20Rapportér/anmeld
    Hov hov folkens… Hvad er nu denne fodboldsnak for = =oget? :P

    140. plt84 06-08-2009 18:27Rapportér/anmeld
    # 138

    Det tror jeg ikke, Pushed. For enhver blogger, som = =ager uklar med hende, kan linke til dette indlæg. Og indlægget =an = opdateres og genudsendes med nye tilfælde, om nødvendigt (= manual for = =emagog-tricks på bloggen, beware).

    Hun er gået sukkerkold. Hendes temaer er = =u genbrug af genbrug.

    141. plt84 06-08-2009 18:31Rapportér/anmeld
    # 129 Don S

    Og der er ikke megen sprel i Benfica, Sporting = =g Porto længere. En portugisisk kvinde har jeg aldrig kendt, men hvis de = =alvt så sexede som de brasilienske, så….

    # 138 Pushed

    Du = =ed jeg er KB’er, ikke FCK’er. Så hjertet er ikke med mere, men det kan = =gså være tiden er løbet fra romantikere som mig.

    142. snowtiger = 06-08-2009 19:45Rapportér/anmeld
    #110 »havde englænderne fra 1 verdenskrig og frem kun =red i = hovedet.«

    Det lyder satme sært… Jeg husker da, at = =nglænderne var med til at angribe langt ind i Rusland i fra 1917-1922…

    143. snowtiger = 06-08-2009 19:47Rapportér/anmeld
    #110 Desuden har jeg skrevet et laaaangt indlæg om det = =idligere med kildehenvisninger. Det kan du læse på min blog og kommentere = =er.

    144. snowtiger = 06-08-2009 19:55Rapportér/anmeld
    #141 Oh de er mere sexede end de brasilianske…!! Har haft en… = =kke så høj, knaldsort hår og gudindesexet… ;)

    145. plt84 07-08-2009 13:03Rapportér/anmeld
    Sammenfatning: Det glæder mig, at langt de fleste har fattet = =in hensigt med indlægget. Nogle få har læst den som en vendetta =od en = person. Dem om det. Jeg har valgt vedkommende, fordi ‘hun’ – i et partipolitisk = =C3�rinde – er det mest eklatante eksempel på løsagtig omgang med =andheden. = Og for at at påpege at mediet, vi befinder os i, er farligt for dem som = =orholder sig ukritisk til udsagn, påstande, kilder etc. Et halvtomt glas vin =r = ganske vist også halvfuldt, men en halv løgn er ingenlunde en halv = =andhed.

    Uddrag fra Journalistik: Uddannelse – målrammer

    - at man kan = =verskue et større kildemateriale og uddrage essensen
    - at man er = =enrebevidst
    - at man kan vinkle skarpt og holde sin vinkel artiklen igennem
    - at = =lle oplysninger er korrekte
    - at man kan vurdere kilderne og behandle = =em kildekritisk
    - at man behandler kilderne etisk forsvarligt, f.eks. = = citater
    - at dispositionen af artiklerne er stringent og = =ogisk
    - at rubrikkerne er præcise, interessevækkende og =ækkende
    - at = indledningen ikke kører i tomgang, men indeholder væsentlige pointer
    - =t = sproget er flydende, klart og forståeligt i forhold til målgruppen
    - =t = der kun er ganske få og ubetydelige sprogfejl
    - at antallet af enheder er = = overholdt.

    146. snowtiger = 07-08-2009 17:23Rapportér/anmeld
    Her er den seneste løgn. Lige lidt baggrund. Retcute kan = =ydeligvis ikke lide, at der eksisterer et speciale fra 2006, fordi det er = =okumentation for at en af hendes yndlingsaversioner (den om DR) bygger på =øgn og = spin…

    Først forsøger hun sig med, at specialet er =kudt = ned af alle. En google søgning viser, at der er skrevet adskillige =visartikler = om specialet og intet sted står der, at dette speciale er blevet = =kudt ned.
    Retcute: »Den der 2 år gamle KU projekt er skudt ned =f = alle, da de ikke vil vise deres pointmodul, så det er junk, bullshitt..call =t = what you will og det ved de.«

    Det har hun jo nok selv fundet ud af, = =å derefter skifter hun kurs og påstår nu, at specialet overhovedet ikke =ar = eksisteret. Genialt! Hun knepper dig selv i røven…
    h= ttp:=/blog.tv2.dk/retcute/entry329373.html#comment2121261

    »= 30= RETCUTE 06-08-2009 21:12RAPPORT…R/ANMELD
    Det er DIG der = =remhæver den som et KU projekt ….dokumenter det!!
    Det får du svært den =r = gået i makulatoren men dokumenter du de…er den et projekt er den offentlig tilgængelig«

    »33. RETCUTE 06-08-2009 = =1:21RAPPORT…R/ANMELD
    For den findes ikke mere.«

    Jeg afkræves også, at jeg =kal finde = et link til specialet, for at bevise, at det eksisterer:

    Retcute: » =om = så med link til den!!!«

    En venlig fyr gjorde mig så =pmærksom på, = hvordan man online kan finde specialer skrevet på KU, hvilket viser, at = =etcutes omgang med det akademiske miljø i Danmark enten er på mental =tand-by = eller at hun bevidst lyver om forekomsten af et speciale, som hun burde kende til eksistensen af ved en simpel søgning, som det tog mig 30 sekunder = =t udføre.

    Jeg må således formode, at det drejer =ig om = dette speciale: http://bibliotek.dk/linkme.php?ref=goog= le&=ccl=lid%3D006918443%20og%20lok%3D125010

    147. plt84 07-08-2009 18:43Rapportér/anmeld
    # 146. Skal ud til møde hos DBC i Ballerup på onsdag for =t = tale om netbibliotek og e-bøger. Skal jeg undersøge noget =erude?

    148. snowtiger = 07-08-2009 18:50Rapportér/anmeld
    #147 Du skal være velkommen. ;)

    149. plt84 07-08-2009 19:20Rapportér/anmeld
    På min vej faldt jeg over denne. Så er vi oppe på =n mere. = Denne er i øvrigt en blockbuster af et indlæg, hvis nogen gider. For =en = punkterer en masse myter om ‘den frie, liberale presse’ og stiller spillet mellem = =V2 og DR i et helt andet lys.

    http://www.information.dk/1= 5180=

    150. jjbaunspieler =SPAN&

  2. Åbent brev til Retsudvalget – TV2 og Medieansvarsloven « My Blog siger:

    [...] Komplet dokumentation i dette link: [...]

Skriv et svar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Skift )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Skift )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Skift )

Connecting to %s


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.